Projekt Zdania napowietrzne zdominował warszawskie media w kwietniu 2005 roku. Krótkie hasła pojawiły się na czterech billboardach firmy Ströer w centrum miasta. Grzyb sam je malował, przenosząc się w kolejne miejsca wynajętym autobusem razem z grupą widzów swojego projektu. Jednocześnie Zdania napowietrzne w formie oprawionych cyfrowych wydruków zawisły w Muzeum Plakatu w ramach festiwalu twórców reklamy, a jako obrazy z tekstem – w Galerii Klimy Bocheńskiej w Fabryce Trzciny w Warszawie. W kwietniu kilka gazet drukowało aforyzmy Grzyba na stronach z reklamami i ogłoszeniami drobnymi, a Czuły Barbarzyńca wydał je jako tomik poetycki. Największą popularnością cieszyły się hasła: „kwiaty dla chorych istot”, „bardzo lubię nie musieć nic”, „napadało śniegu do twojego serca”, „ryby nie mówią nic o miłości”, „a mi się nie udaje i bardzo to sobie cenię”, „wybaczyć wszystkim wszystko”, „Bóg wyposażył nas w masło”.

Ryszard Grzyb

Zdania napowietrzne

2005 / druk / 15 x 10 /
Darczyńca: Kancelaria GESSEL oraz dochody z tytułu 1% podatku

  • biografia artysty
  • opis dzieła
  • wystawy
  • udostępnij na Facebooku

Pełny spis Zdań napowietrznych

  • Punkty odniesienia. Kolekcja Zbiorów Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2008 r.
  • O fundacji
    • O nas
    • Misja
    • Statut
    • Osoby fundacji
    • Sprawozdania
  • Kolekcja
    • Artyści
    • Galeria prac
    • Teksty
    • Bibliografia
    • Wypożyczenia
    • KATALOG PUNKTY ODNIESIENIA
  • Darczyńcy
    • Fundatorzy
    • Nasi darczyńcy
    • 1%
  • Aktualności
  • Projekty
    • Wystawy
    • Edukacja
    • Wydawnictwa
  • Kontakt