Większość zainscenizowanych fotografii z cyklu „Pozytywy” Libera wmontował w prawdziwe strony różnojęzycznych gazet. Kształtowany przez media obraz rzeczywistości już od dawna jest przedmiotem zainteresowania artysty. Libera między innymi gromadzi w albumach wycinki prasowe na swój temat. Zajmują w jego twórczości pozycję pełnoprawnych dzieł sztuki, rodzaj zwielokrotnionego portretu. Perswazyjna siła takiego działania polega na spersonalizowanym przeciwstawieniu istniejącego, żywego pierwowzoru falsyfikatowi, kopii, zinstrumentalizowanemu odbiciu w medialnym lustrze.

.

Zbigniew Libera

Robotnicy z cyklu Pozytywy

2002 / fotografia kolorowa / 120 x 150 /
Darczyńca: KORN/FERRY INTERNATIONAL

  • biografia artysty
  • opis dzieła
  • wystawy
  • udostępnij na Facebooku
  • Manipulacje. O ekonomii kłamstwa, CSW Łaźnia, Gdańsk 2006/2007 r.
  • Manipulacje. O ekonomii kłamstwa CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 2007 r.
  • Punkty odniesienia. Kolekcja Zbiorów Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2008 r.
  • O fundacji
    • O nas
    • Misja
    • Statut
    • Osoby fundacji
    • Sprawozdania
  • Kolekcja
    • Artyści
    • Galeria prac
    • Teksty
    • Bibliografia
    • Wypożyczenia
    • KATALOG PUNKTY ODNIESIENIA
  • Darczyńcy
    • Fundatorzy
    • Nasi darczyńcy
    • 1%
  • Aktualności
  • Projekty
    • Wystawy
    • Edukacja
    • Wydawnictwa
  • Kontakt