

Feminizowanie awangardy pojawia się nie tylko w Płaszczu damskim, ale też w tych niewielkich płótnach, na których widzimy modnie ubrane modelki na tle kolistych jasnoczerwonych kształtów. Formy te – jak każe nam odczytywać tytuł obrazu – nawiązują do obecnego w latach sześćdziesiątych nurtu sztuki zwanego op-artem. Łączą się tu dwa z licznych zainteresowań Pauliny Ołowskiej: modernizm i moda. Projekty ubiorów, portrety modelek, wykroje – te wątki autorka najczęściej przedstawia w technice malarskiej lub kolażu. Widzimy w nich nie tylko syntezę sztuki wysokiej i popularnej, ale też zderzenie teraźniejszości z przeszłością, w jej najbardziej artystycznym wymiarze. O tym opowiadają modnie ubrane kobiety przechadzające się na tle opartowskich kształtów.
Paulina Ołowska
Ona na oparcie
1999 / obraz / 33 x 22 /
Darczyńca: Kancelaria Notarialna Dorota Kałowska oraz Trigon S.A
