Płótna Tatarczyka są niezwykle silnie zakorzenione w otoczeniu, w którym mieszkał i żył – w Mięćmierzu. Fragmenty przedmiotów, urywki widzianej rzeczywistości, portrety psa artysty, ślady na śniegu. W większości monochromatyczne, malowane impastowym pociągnięciem pędzla, są czymś więcej niż fotografią kawałka świata. Powściągliwe, a zarazem hipnotyzujące. Na obrazy Tatarczyka chce się patrzeć bez końca. Tak jak na wąwóz – częsty widok w okolicach Kazimierza Dolnego. W tym przedstawieniu ciekawy jest nie tylko lekko dramatyczny punkt widzenia, ale i światło, a nade wszystko mnogość odcieni czerni, które grają w oku widza i nie pozwalają z wąwozu wyjść.

Tomasz Tatarczyk

Bez tytułu (Wąwóz)

1999 / olej, płótno / 130 x 220 /
Darczyńca: Kancelaria GESSEL

  • biografia artysty
  • opis dzieła
  • wystawy
  • udostępnij na Facebooku
  • Krajobrazy. Polskie malarstwo pejzażowe od Oświecenia do końca XX wieku, Muzeum Narodowe w Warszawie 2000 r.
  • Tomasz Tatarczyk. Malarstwo, Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Warszawa, 2004 r.
  • Potencjał. Kolekcje sztuki współczesnej dla Muzeum…, budynek Metropolitan, Warszawa, 2005 r.
  • Punkty odniesienia. Kolekcja Zbiorów Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2008 r.
  • O fundacji
    • O nas
    • Misja
    • Statut
    • Osoby fundacji
    • Sprawozdania
  • Kolekcja
    • Artyści
    • Galeria prac
    • Teksty
    • Bibliografia
    • Wypożyczenia
    • KATALOG PUNKTY ODNIESIENIA
  • Darczyńcy
    • Fundatorzy
    • Nasi darczyńcy
    • 1%
  • Aktualności
  • Projekty
    • Wystawy
    • Edukacja
    • Wydawnictwa
  • Kontakt